That’s why!

Er zijn veel redenen om te kiezen voor een animatie. Denk daarbij aan het uitlichten van een ingewikkeld proces of het promoten van jouw unieke dienst of product. Zelfs het promoten van een toffe, bebaarde, vliegende, zelf bijvullende, magische koffiemok is mogelijk! Hoe?

Informeren

Complexe materie, droge stof of ingewikkelde processen, hoe leg je het uit op een begrijpelijke manier? Met een animatie richt je de focus op de kern van je verhaal. Met bewegend beeld kan je in korte tijd veel aspecten van je boodschap op een laagdrempelige manier de revue laten passeren.

Conversie verhogen

Animaties zijn zeer geschikt om de sales van jouw product of dienst een flinke boost te geven. Wist je dat conversie met 20%* stijgt wanneer je website is voorzien van een goede animatie? En wist je dat 64%** van je klanten sneller overweegt een product te kopen als zij een relevante video hebben gezien? Duidelijk dus!  Een goede video wekt vertrouwen en spoort je doelgroep aan tot handelen.

* Onderzoek Unbounce

** Onderzoek ComScore

Naamsbekendheid en herkenbaarheid

Een animatie helpt niet alleen bij het verhogen van conversie, maar is ook een ideaal middel om je merk te versterken. Je voegt zo eenvoudig een extra laag toe aan je branding. En de mogelijkheden zijn eindeloos. Van volledige brandguides tot het animeren van bumpers of logo’s.

Entertainment

Bewegend beeld spreekt al snel tot de verbeelding. Het is dan ook geen geheim dat animaties zeer effectief zijn als entertainment voor je doelgroep. Dus laat je creativiteit de vrije loop en bied je doelgroep een fraai geanimeerde vorm van vermaak.

Wil je weten hoe jouw animatie gemaakt wordt? Check het!